Panama 19-09-2014 - Reisverslag uit Isla Colón, Panama van Rob en Carmen - WaarBenJij.nu Panama 19-09-2014 - Reisverslag uit Isla Colón, Panama van Rob en Carmen - WaarBenJij.nu

Panama 19-09-2014

Door: Rob en Carmen

Blijf op de hoogte en volg Rob en Carmen

19 September 2014 | Panama, Isla Colón

19-09-2014 Vrijdag.
Nog een vrije dag in Playa Bluff op Isla Colon.
Vanmorgen eerst de wandeling van ca. 12 kilometer naar de stad Bocos del Toro afleggen.
Er blijkt toch op het eind een stuk asfaltweg te liggen. Iets wat we vergeten waren omdat het stuk roughroad zo rough was !? Dat laatste stuk is wel weer saai. In het dorp aangekomen ploffen we op een terrasje bij het water en nemen een verkoelend drankje.
Hiernaast ligt het kantoortje van de watertaxi welke we moeten hebben om naar Isla Solarte te varen omdat we op dat eiland naar een specifiek restaurant willen.
We nemen de watertaxi en laten ons voor 3 $ overvaren. We worden netjes bij de stijger afgezet.
Dat blijkt even later wel de verkeerde stijger te zijn want we lopen een hostel binnen. Daar weten ze wel waar het restaurant Blue Coconot is en vertellen er ook bij dat je er niet lopend maar wel zwemmend kan komen.
Bij deze hostel komen regelmatig watertaxi’s langs en die zou ons voor 1 of 2 dollar mee kunnen nemen naar het restaurant Blue Coconot. We nemen een drankje en de manager probeert telefonisch contact met het restaurant op te nemen om te vagen of ze ons op kunnen halen.
Ze nemen daar echter de telefoon niet op.
Na een half uur komt er inderdaad een watertaxi aan en die wil ons wel voor 3$ naar het restaurant brengen. Wij vinden die prijs veel te hoog (voor 30 seconden verder varen) en na veel heen en weer gepraat gaat er ook geen dubbeltje af. Ons besluit is om dan voor 3$ terug te varen naar Bocos del Toro.
We lunchen erg goed in het restaurant aan het water waar we al eerder die dag een drankje gedronken hebben.
We verkennen het dorp, lopen over een markt (feria del mar, de plaatselijke feestweek), kopen een schildpad en nemen daarna de taxi terug naar ons verblijf.
’s Avonds zijn we niet in de mood voor een volledige maaltijd. We houden het bij een drankje bij ons eigen restaurant. Nadat het al lang en breed donker is geworden gaan we weer gewapend met onze zaklamp naar de kamer terug. Omdat we de buitenlamp hebben laten braden, komen daar diverse dieren op af. Vandaag is de oogst “slechts” een “familie” padden in 4 verschillende groottes, van behoorlijk groot (handgroot) tot ini-mini (iets van 2 centimeter). Gisteren hadden we er ook nog een krab bij die in mijn broek was gaan hangen die daar hing om te drogen…