Panama 11-09-2014 - Reisverslag uit Pedasí, Panama van Rob en Carmen - WaarBenJij.nu Panama 11-09-2014 - Reisverslag uit Pedasí, Panama van Rob en Carmen - WaarBenJij.nu

Panama 11-09-2014

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Carmen

11 September 2014 | Panama, Pedasí

11-09-2014 Donderdag
Een lange rit vandaag naar Pedasi aan de zuidkant van Panama.
Eerst een eind over de Panama Highway en dan langs een mindere snelweg afzakken naar het zuiden. Om op de goede route te blijven zitten vragen we af en toe de weg.
In Las Tablas lunchen we en bekijken we deze aardige plaats. We kunnen hier eten voor een habbekrats, Nog geen 10 $ voor 2 warme maaltijden met een glas sap. En nog lekker ook.
Door voor het laatste stuk waarbij routebeschrijving toch wel te wensen over laat. Toch maar een keer ragen dus of we nog goed gaan. Gelukkig staan er hier en daar wat bordjes langs de weg en komen we aan in ons verblijf Villa Romana net buiten Pedasí
Het laatste stuk van de weg ca. 10 kilometer is erg donker en ook deels een roughroad waar we liever niet in het donker rijden. Vanavond dus in ons hotel eten. We rijden nog even terug naar het dorp om te kijken of we excursies gaan doen en stappen nog even een bar/terras binnen. Daar draait een vergeelde oude yank jippie-a-jee-muziek van Kenny Rogers en kornuiten. Carmen begint daarop bewegingen te maken alsof ze op een knol zit. De 2 Panamese meisjes van de bediening schieten in de lach. Na enige opmerkingen zet de yank Panamese muziek op. Iedereen inclusief keukenbediening helemaal blij en staan er bij te swingen.
Het regenseizoen heeft zich ok weer aangekondigd: donder, bliksem en stortbuien die wel 2 uur kunnen duren.