Panama 16-09-2014 - Reisverslag uit Boquete, Panama van Rob en Carmen - WaarBenJij.nu Panama 16-09-2014 - Reisverslag uit Boquete, Panama van Rob en Carmen - WaarBenJij.nu

Panama 16-09-2014

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Carmen

16 September 2014 | Panama, Boquete

16-09-2014 Dinsdag.
Onze laatste dag in Boquete want morgen reizen we verder naar het noorden naar Bocas del Toro.
We slapen uit en genieten van een klein ontbijtje.
We trekken de wandelbroek en de wandelschoenen aan om een wandeling door het aangrenzende woud te maken. Voor we vertrekken maken we nog een babbeltje met de eigenaar en krijgen nog wat aanwijzingen. Spot, de hond van de eigenaar pakt zijn houten bal op, de ballen van ander materiaal vreet hij helemaal stuk, en gaan samen aan de wandel. De bal van Spot gooien en schoppen we zo als het uitkomt. Soms laat hij de bal niet los. Spot blijft de hele weg bij ons. De enige beesten die we tegenkomen zijn wat vogeltjes, vlinders en een wandelende tak. Echter wanner we weer bijna thuis zijn worden we belaagd door een aantal stekende bijen. Wij houden daar een aantal zeer pijnlijke plekken en bulten aan over.
Aan het begin van de middag gaan we het dorp in om wat te eten, te drinken, een kaartje (jawel lekker ouderwets) te versturen en een restaurantje voor de avond uit te zoeken.
Auto aftanken omdat die morgen weer bij de autoverhuur afgeleverd moet worden en dan terug naar de lodge waar een troep capucijnerapen blijkt te zitten.
Ik heb op internet gezien dat Restaurante Panamonte van bijzondere aard is.
De eigenaar van de lodge verteld ons dat de bar erg gezellig is en dat zelfs de open haard daar brand.
Je kunt ook in de bar eten of beter is terug gaan naar de jaren 50 en eten in de aangename dinerruimte. Omdat we het restaurant een dag eerder niet konden vinden vragen we de eigenaar hoe we er moeten komen.
Na enige uitleg bleek dat we het dorp niet ver genoeg uit waren gegaan en besluiten er vanavond heen te gaan.
Zo gezegd zo gedaan.
We bestellen een Pina Colada en een Margaruita. Drankjes die we al eerder hebben gedronken en voortreffelijk smaakten. De cocktail die we hier krijgen zien er mooi uit alleen er zit amper drank in en smaken (daardoor ?) niet lekker. Daardoor krijgen we ook twijfels over wat er straks op het bord verschijnt.
We vragen de rekening en stappen op om te gaan eten in het visrestaurant wat we gezien hebben en waar ook goede berichten over hebben gehoord.
Een klein knus restaurantje met erg goed eten. De cocktails zijn hier ok prima in orde. Wij zijn blij dat we de juiste keuze gemaakt hebben.
En toen was er al weer een dag voorbij.

• 18 September 2014 - 12:36

Kees:

Hebben jullie wel een snorkeltje en een onderwater camera voor Bocas del Toro ?
    Groet, Kees